Regulamin
REGULAMIN
• 1. Definicje
1. „Regulamin” – niniejszy dokument;
2. „Serwis” – rozumie się przez to serwis internetowy, zlokalizowany pod
adresem https://rally-rent.pl/, wraz z podstronami;
3. „Polityka Prywatności” rozumie się przez to politykę prywatności Serwisu,
dostępną w zakładce Polityka Prywatności;
4. „Usługodawca” – rozumie się przez to MTS Małgorzata Deloncle ul. Al.
Wincentego Witosa 32, 20-315 Lublin, NIP 712-202-36-32
5. „Biuro Obsługi Klienta”– rozumie się przez to część struktury organizacyjnej
Usługodawcy, która wykonuje przewidziane Regulaminem czynności obsługi
Użytkownika; kontakt z Biurem Obsługi Klienta możliwy jest za
pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro.rallyrent@gmail.com oraz pod
numerem telefonu: 502 222 773, 24 godziny na dobę 365 dni w roku.
6. „Użytkownik” – rozumie się przez to pełnoletnią osobę fizyczną, osobę
prawną oraz jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, lecz
mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która
korzysta z Serwisu lub Usługi;
7. „Klient” – rozumie się przez to Użytkownika, który rezerwuje najem pojazdu;
8. „Konsument” – rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą z
Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową;
9. „Usługa” – rozumie się przez to jedną z oferowanych przez Usługodawcę
usług;
• 2. Postanowienia ogólne
1. Serwis prowadzony jest przez Usługodawcę.
2. Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, rodzaj i zakres świadczonych
Usług, w tym Usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki rezerwacji
najmu pojazdu oraz zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów,
postępowanie reklamacyjne, rozpatrywanie sporów, a także zasady ochrony
danych osobowych.
3. Treść Regulaminu dostępna jest w Serwisie w zakładce „Regulamin” i może
zostać w każdym czasie utrwalona przez Użytkownika poprzez zapisanie lub
wydrukowanie strony. Na żądanie Użytkownika Usługodawca dostarczy mu
treść Regulaminu w formie pliku elektronicznego.
4. Użytkownik korzystający z Serwisu zobowiązany jest powstrzymać się od
czynności niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności od dostarczania treści o charakterze bezprawnym lub
nieuprawnionego ingerowania w zawartość Serwisu.
5. Usługodawca świadczy drogą elektroniczną Usługi polegające w szczególności
na udostępnieniu użytkownikowi formularza kontaktowego oraz formularza
rezerwacji najmu pojazdu.
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych
Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do
stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej Usługi, w szczególności środki
służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione
danych osobowych przesyłanych w Internecie.
• 3. Wymagania techniczne
1. W celu korzystania z Serwisu Użytkownik powinien posiadać:
1. komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci
Internet;
2. system operacyjny umożliwiający uruchomienie przeglądarki
internetowej;
3. przeglądarkę internetową, przy czym dla prawidłowego
funkcjonowania Serwisu Internetowego przeglądarka powinna
akceptować pliki typu cookie;
• 4. Zawartość Serwisu
1. Ceny określone w Serwisie wyrażone są w złotych polskich i zawierają
podatku od towarów i usług (VAT).
2. Rodzaje oraz właściwości pojazdów, których najem może zostać
zarezerwowany, a także stawki najmu, określone są w Serwisie.
• 5. Rezerwacja najmu pojazdu
1. Rezerwacja najmu pojazdu jest możliwa w ramach jego dostępności.
2. Rezerwacje przyjmowane i realizowane są przez Biuro Obsługi Klienta.
3. Proces rezerwacji rozpoczyna się od wyboru pojazdu i kliknięcia przycisku
„Rezerwuj teraz”, znajdującego się w karcie opisu pojazdu. Po wybraniu
pojazdu należy finalizować rezerwację, podejmując kolejne czynności
techniczne, w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty.
4. W celu rezerwacji najmu pojazdu Klient podaje dane określone w formularzu
rezerwacji.
5. Rezerwacja wymaga zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu oraz zasad
przetwarzania danych osobowych (Polityki Prywatności).
6. Dane podawane w trakcie rezerwacji najmu pojazdu przetwarzane są w celu
zapewnienia rezerwacji oraz przygotowania umowy najmu pojazdu. Podstawą
prawną przetwarzania danych jest zgoda Klienta. Podanie danych jest
dobrowolne, jednakże podanie danych określonych w formularzu rezerwacji
jako wymagane jest niezbędne dla dokonania rezerwacji i późniejszego
zawarcia umowy (bez podania tych danych nie będzie możliwa rezerwacja
najmu pojazdu). Dane przetwarzane będą przez czas niezbędny dla
zapewnienia rezerwacji lub do wycofania zgody.
7. Rezerwacja, dla swej ważności, wymaga potwierdzenia przez Usługodawcę
dostępności pojazdu. Usługodawca potwierdza dostępność pojazdu poprzez
wysłanie do Klienta wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-
mail).
8. Do zawarcia umowy najmu pojazdu dochodzi w dniu określonym jako
początek najmu, na podstawie odrębnych oświadczeń stron, złożonych z
zachowaniem formy pisemnej. Pozostałe warunki najmu określa umowa.
9. Najpóźniej w chwili odbioru pojazdu Klient zobowiązany jest do uiszczenia
opłaty za cały okres najmu.
• 6. Rezygnacja z rezerwacji najmu pojazdu, zmiana i poprawienie błędnych
danych w rezerwacji
1. Rezygnacji z najmu pojazdu, zmian oraz poprawienia błędnych danych w
rezerwacji Klient może dokonać do chwili zawarcia umowy najmu pojazdu.
2. W celu rezygnacji z rezerwacji, zmiany lub poprawienia błędnych danych w
rezerwacji, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
3. W przypadku rezygnacji z najmu pojazdu usługodawca zastrzega sobie
możliwość zatrzymania 50% wartości wynajmu.
• 7. Opłacenie wynajmu
1. Klient, po potwierdzeniu przez Usługodawcę rezerwacji, może opłacić najem
pojazdu w następujący sposób:
1. przelew bankowy:
Dane do przelewu:
………………………………………
……………………………………..
…………………………………………
1.
1. gotówka lub karta płatnicza, przy odbiorze pojazdu.
• 8. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa (dotyczy Konsumenta)
1. Konsument, który zawarł ze Usługodawcą umowę na odległość lub poza
lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez
podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia
umowy.
3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
4. Konsument może odstąpić od umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o
odstąpieniu od umowy.
5. Usługodawca zapewnia ponadto możliwość złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, poprzez wysłanie go za
pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura Obsługi Klienta.
6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli
Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Usługodawca
przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
8. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgadza się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. W chwili odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej na odległość lub
poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe
zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane
przez Usługodawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z
Usługodawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem
tych umów. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią,
Usługodawca informuje tę osobę o odstąpieniu przez Konsumenta od umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1. o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę
za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy;
3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia;
5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy
sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Usługodawca nie ma kontroli;
8. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Usługodawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli Usługodawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te,
których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne
niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie
oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
11. Dane przetwarzane będą w celu zrealizowania prawa Konsumenta. Podstawą
prawną przetwarzania danych jest wypełnienie obowiązków prawnych
ciążących na Usługodawcy. Podanie danych określonych jako wymagane w
formularzu odstąpienia od umowy jest niezbędne do skorzystania z tego
prawa. Dane przetwarzane będą przez czas niezbędny dla wypełnienia
obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy, a później mogą być
przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących
Usługodawcy i w stosunku do niego.
• 9. Reklamacja z tytułu świadczonej Usługi
1. Reklamację z tytułu świadczonej Usługi należy kierować do Usługodawcy w
formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura Obsługi
Klienta.
2. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko (nazwę),
adres do korespondencji oraz określić przedmiot reklamacji.
3. Usługodawca w terminie 14 dni od chwili otrzymania reklamacji ustosunkuje
się do jej treści.
4. Dane przetwarzane będą w celu rozpatrzenia reklamacji. Podstawą prawną
przetwarzania danych jest wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na
Usługodawcy. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże podanie danych
określonych dla zgłoszenia reklamacyjnego jako wymagane jest niezbędne do
jego złożenia (bez podania tych danych nie będzie możliwe złożenie
reklamacji). Dane przetwarzane będą przez czas niezbędny dla rozpatrzenia
zgłoszenia reklamacyjnego, a później mogą być przechowywane przez okres
przedawnienia roszczeń przysługujących Usługodawcy i w stosunku do niego.
• 10. Profile Usługodawcy w serwisach społecznościowych
1. Usługodawca prowadzi profile w serwisach społecznościowych, przeznaczone
do publikowania informacji o Usługodawcy, oferowanej przez niego Usłudze,
bądź prowadzonych przez niego akcjach promocyjnych. Niektóre serwisy
dopuszczają ponadto możliwość publikowania treści lub prowadzenia innych
form aktywności przez odbiorcę lub obserwatora profilu. Informacja o
prowadzonych przez Usługodawcę profilach dostępna jest na stronie głównej
Serwisu.
2. Aby zostać odbiorcą lub obserwatorem profilu Usługodawcy, publikować
własne treści, bądź prowadzić inne przewidziane przez właściwy serwis formy
aktywności, należy posiadać konto w tym serwisie oraz wykonać czynności
techniczne, zgodnie z zasadami funkcjonowania tego serwisu. Usługa
świadczona jest bezpłatnie przez czas nieokreślony. Odbiorca lub obserwator
może zrezygnować z Usługi w każdym czasie (wypowiedzenie umowy bez
zachowana okresu wypowiedzenia). Rezygnacji z usługi należy dokonać w
oparciu o czynności techniczne, zgodnie z zasadami funkcjonowania tego
serwisu.
3. Odbiorca lub obserwator profilu Usługodawcy zobowiązany jest powstrzymać
się od czynności niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami
prawa, w szczególności od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże podanie danych, w zakresie
wymaganym przez właściwy serwis społecznościowy, jest niezbędne dla
korzystania z Usługi (bez podania tych danych nie będzie możliwe korzystanie
z usługi). Dane przetwarzane będą przez czas, w którym odbiorca lub
obserwator korzysta z Usługi, przy czym treści lub inne formy aktywności,
które zostaną przez odbiorcę lub obserwatora zamieszczone na profilu
Usługodawcy, publikowane będą do czasu usunięcia jego profilu lub bloga,
bądź usunięcia tych treści lub aktywności.
5. Pozostałe warunki korzystania z właściwego serwisu społecznościowego lub
bloga określone są w regulaminie tego serwisu.
• 11. Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych jest Usługodawca.
2. W zakresie dozwolonym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa
odbiorcą danych może być podmiot świadczący na rzecz Usługodawcy usługi
związane z jego działalnością, np. podmiot świadczący usługi
teleinformatyczne, operator platformy Serwisu, operator punktu
wypożyczalni, w którym Klient odbiera pojazd, podmiot świadczący usługi
pocztowe lub kurierskie, podmiot świadczący usługi biurowe, księgowe,
marketingowe lub prawne.
3. Jeżeli podstawą przetwarzania danych jest zgoda, osobie której dane dotyczą
przysługuje prawo cofnięcia zgody na przetwarzania danych osobowych w
dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
4. W sytuacjach przewidzianych prawem, osobie której dane dotyczą przysługuje
prawo żądania od Usługodawcy dostępu do dotyczących jej danych
osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a
także prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego.
5. Żądania w zakresie przetwarzania danych należy kierować do Usługodawcy w
formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura Obsługi
Klienta.
6. Informacje o celu, podstawie prawnej, wymogu podania oraz czasie
przetwarzania danych określone są w punktach dotyczących przetwarzania
określonych kategorii danych.
• 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń (dotyczy Konsumenta)
1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń.
2. Konsument może zwrócić się do właściwego wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a
Usługodawcą zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Inspekcji
Handlowej (Dz. U. z 2001r. Nr 4, poz. 25, z późn zm.).
3. Konsument może także zwrócić się o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej umowy sprzedaży przez stały polubowny sąd konsumencki przy
wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37
ustawy o Inspekcji Handlowej.
4. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń dostępne są również w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
• 13. Postanowienia końcowe
1. Wszelkie postanowienia Regulaminu należy odczytywać i interpretować w
zakresie dozwolonym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. W
szczególności postanowienia Regulaminu nie naruszają uprawień przyznanych
Konsumentowi.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują
odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r. Nr 16, poz.
93, z późn. zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z
2014r. poz. 827, z późn. zm.), oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.).
3. Usługodawca może zmienić Regulamin z następujących przyczyn:
1. konieczność dostosowania Regulaminu do powszechnie
obowiązujących przepisów prawa, orzeczenia sądu lub organu
administracji publicznej;
2. konieczność usunięcia błędów lub omyłek pisarskich w
Regulaminie;
3. zmiana danych teleadresowych, adresów poczty elektronicznej,
nazw lub numerów identyfikacyjnych użytych w Regulaminie;
4. zmiana funkcjonalności Serwisu;
5. zmiana zakresu lub warunków świadczenia Usług, w tym Usług
świadczonych drogą elektroniczną;
6. zmiana warunków technicznych korzystania z Serwisu lub
świadczonych Usług.
4. Wszelkie zmiany Regulaminu, po spełnieniu pozostałych warunków
przewidzianych prawem, wchodzą w życie po upływie 14 dni od daty ich
opublikowania w Serwisie.
5. Użytkownik, który nie zgadza się ze zmianami może w każdym czasie
bezpłatnie zrezygnować z Usługi (także po wejściu w życie zmian).
6. Zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do rezerwacji wynajmu pojazdu
dokonanych w brzmieniu obowiązującym przed wejściem w życie tych zmian.
Takie rezerwacje realizowane będą na warunkach Regulaminu w brzmieniu
obowiązującym w czasie dokonania rezerwacji.
7. Regulamin obowiązuje od dnia 10 stycznia 2022 r.